Er zijn verschillende soorten marketing kanalen om uit te kiezen voor uw bedrijf. Het is belangrijk om hier eerst goed naar te zoeken voordat u er een gebruikt, om zo goed mogelijk uw doelstellingen waar te kunnen maken. Er is namelijk veel keuze. Om te beginnen met een website. Een website kan eigenlijk nooit missen, gezien u hier alle informatie op kunt zetten en het vaak al in zoekmachines te vinden is door alleen de naam van uw bedrijf in te tikken. Een huisstijl en logo horen hier ook bij, zodat uw website herkenbaar is maar ook overzichtelijk. Een ander bekend middel wat erg goed werkt, is een app.
Het kan gemakkelijk op de telefoon gedownload worden en daarom ook onderweg gebruikt worden. Voor veel mensen is dit ideaal en mogelijk ook voor uw doelgroep. Een ander bekend kanaal om te gebruiken is content marketing en SEO marketing kanaal. SEO staat voor zoekmachine optimalisatie, wat inhoudt dat u hogerop de zoekresultaten in Google en andere zoekmachines komt. Dit kunt u doen door zoekmachine optimalisatie tools te gebruiken of door een marketing bureau in te schakelen. Ook is SEA een succesvolle middel, waarbij er betaald wordt om hogerop te komen in de zoekresultaten. Social media en adverteren via social media is ook een middel dat goed werkt.
Tot slot kunt u denken aan e-mail marketing, waarbij u kunt blijven communiceren met klanten of potentiële klanten en hun op de hoogte kunt houden van de laatste updates van uw producten en/of diensten. Als laatst wordt het inzetten van linkbuilding aangeraden, waarbij uw website op een externe website wordt gezet via bijvoorbeeld zoekwoorden in een tekst van een artikel. Het is vaak op een subtiele manier op te merken dat hier gebruik van wordt gemaakt, gezien het niet letterlijk verteld wordt.
Hulp inschakelen
Na het lezen van bovenstaande informatie, kunt u overwegen om meteen en zelf aan de slag te gaan met de meest succesvolle marketing kanalen uit te proberen, maar u kunt ook contact opnemen met een marketeer om u hierbij te helpen. Bijvoorbeeld een SEO marketeer. Een SEO marketeer, ook wel SEO-specialist of online marketeer genoemd, kan u helpen om op de juiste manier gebruik te maken van een van de succesvolste marketing kanaal en samen met u bespreken wat het beste bij uw bedrijf en doelstellingen past. Het is daarom belangrijk dat u van te voren alvast erover nadenkt om een goede basis te hebben, maar een marketeer kan u verder helpen hierbij.
Het is een goede investering voor uw bedrijf en zeker geen overbodige luxe. Een van de bekendste SEO technieken is, wat u vast bekend voor komt, linkbuilding. Maar de takenpakket van een SEO marketeer bestaat uit meer dan dat natuurlijk. Een SEO marketeer zorgt er ook voor dat er relevante bezoekers op uw website terecht komen, denkt steeds verder na over hoe de doelgroep makkelijker op uw website terecht kan komen. De marketeer is gespecialiseerd in termen gebruiken die hierbij kunnen helpen en blijft ernaar zoeken voor de beste resultaten. Ook blijft een SEO-marketeer op de hoogte van trends om uw bedrijf up to date te houden.