Marketing is veelzijdig. Als je de definitie van marketing opzoekt, stuit je al snel op een vage omschrijving als ‘alles wat wordt gedaan om verkoopactiviteiten te stimuleren’. Daar kun je niets mee, maar wel met een meer concrete invulling van marketing in jouw bedrijf. Daar willen we je vandaag mee helpen en dat gaan we doen door jou te vertellen wat je moet weten over marketing. Lees vooral verder om erachter te komen wat je nog niet wist, wat je in de praktijk kunt gaan gebruiken en hoe jij wél je verkopen omhoog kunt krikken. 

Content marketing

Laten we eerst eens beginnen met content marketing. Deze vorm van marketing bestaat uit het creëren van content en dit plaatsen. Hier kun je verschillende dingen onder verstaan, bijvoorbeeld blogs, socialmediaposts, copywriting en zelfs e-mailmarketing. Het zorgt er uiteindelijk voor dat je beter gevonden wordt in de zoekmachines en wordt daarom ook wel de basis van SEO genoemd. Content marketing zorgt er namelijk voor dat er waardevolle content op je site staat of wordt gelinkt aan je bedrijf. Dit bouwt vertrouwen op. Niet alleen bij de lezers, maar ook bij de zoekmachines zelf. Dit is echter wel vrij veel werk, dus je kunt er het beste voor kiezen om een SEO Specialist Rubin Koot of iemand anders in te huren die hier verstand van heeft.  

Begrijp marketing

Er is veel te weten over marketing. Misschien had je de indruk dat je een allesomvattende blog ging lezen over marketing, maar dat kan simpelweg niet. Het is echter wel goed om een beetje een begrip te krijgen van marketing. Ook als je het gaat uitbesteden, is het belangrijk om erachter te komen wat de basis van marketing is en hoe je hier je voordeel mee kunt doen. Op deze manier kun je een beter plan voor jezelf maken en eventueel ook beter samenwerken met het bedrijf waar je dit aan uitbesteedt. 

De ontwikkelingen van marketing

Met marketing gaat veel technologie en innovatie gemoeid. Dit betekent dat er veel ontwikkelingen zijn in deze branche en dat de markt continu in ontwikkeling is. Houdt deze ontwikkelingen een beetje in de gaten. Als je dit doet, ben je beter op de hoogte van wat er speelt en ben je ook beter in staat hier je voordeel mee te doen. Dit geeft je wellicht een voorsprong op je concurrenten, maar het stelt je sowieso al in staat om marketing te begrijpen; hoe meer je je omringt met de materie, hoe meer verstand je ervan krijgt.