1. Maak van de consument het middelpunt van uw aandacht

Om uw merk te verbeteren is het een goed idee om af te stappen van statistieken en strategieën die geen echte impact hebben op de ontwikkeling van uw online merk. Te veel merken proberen het geld dat ze uitgeven aan online marketing te rechtvaardigen door een soort statistische gegevens toe te passen. Dingen zoals klikfrequentie (CTR), doorkijken of Facebook-likes, hoewel ze er goed uitzien, zijn ze niet geheel relevant voor het opbouwen van een online merk of reputatie.

Vóór de dagen van online marketing maakten merken zich geen zorgen over het meten van de impact van advertentiespaginagrote pagina’s via de gedrukte media door het succes toe te schrijven aan statistieken.

Tegenwoordig is het maar al te gebruikelijk dat een bedrijf zich concentreert op reclame die resultaten oplevert in termen van aantallen, terwijl het zicht op het genereren van reclame die de belangen van consumenten stimuleert uit het oog verliest. Om ervoor te zorgen dat consumenten door een unieke online marketingcampagne tot een merk worden aangetrokken, hebben ze keuze, controle en relevantie nodig voor hun ervaring.

Geef het publiek wat het wil door online campagnes mysterieus en intrigerend te maken, maak de ervaring relevant voor de webpagina en moedig bezoekers aan om te klikken, bekijken en communiceren. Sta toe dat interactie met uw website wordt aangestuurd door uw doelgroep, geef hen de controle over hoeveel ze met uw site willen communiceren. Zoals sommige marketingexperts het stellen: “In plaats van realtime bieden (RTB), hoe zit het dan met het toepassen van realtime relevantie”?

2. Denk eraan, ‘content is king’

Hoewel flitsende afbeeldingen, mooie video’s en opvallende kleuren de consument kunnen ‘WAUWEN’, zijn het uiteindelijk de woorden op uw website die verkopen. Inderdaad, schrijfstijlen hebben zich moeten aanpassen om aan de eisen van een online publiek te voldoen, maar inhoud heeft nog steeds een grote impact op het ‘besluitvormingsproces’.

Het is echter belangrijk om te onthouden dat inhoud gefocust moet blijven op de aandacht van de consument. Duik niet in een volledig verkooppraatje over hoe geweldig uw bedrijf is en maak uw exemplaar niet te opdringerig. Maak in plaats daarvan een kopie die geschikt is voor huidige mediaplatforms zoals mobiele telefoons, tablets en andere vormen van mobiele media, omdat de huidige aandacht van de consument is gericht op informatie die ze onderweg gebruiken.

Breng uw inhoud tot leven door advertentietechnologie die uw woorden en afbeeldingen naast een gevestigd merk brengt, omdat dit de inhoudservaring zal verbeteren en een blijvende indruk op de consument zal maken.

3. Vereenvoudig vooral de strategie

In plaats van het ontwikkelen van een online marketingstrategie voor de mobiele telefoon, een afzonderlijke strategie voor tablets en een andere voor de standaard desktop, richt u zich op een specifiek platform en past u die strategie vervolgens aan zodat deze overeenkomt met andere strategieën. Dit zorgt voor merkconsistentie en helpt om overbereik te voorkomen door alles in één keer te proberen.