Leuke relatiegeschenken om te geven

Nu het einde van het jaar weer in zicht komt beginnen alle ondernemers langzaam weer op zoek te gaan naar relatiegeschenken. Echter zijn er tegenwoordig zoveel mogelijkheden dat men vaak door de bomen het bos niet meer ziet. Heb jij hier ook last van? Dan is dit artikel bedoeld voor jou! In dit artikel geven we je namelijk een aantal ideeën waarmee jij jouw zakenrelaties en collega’s kunt verassen! Nieuwsgierig? Lees dan gauw verder!

Gepersonaliseerde sokken

Een relatiegeschenk dat we de laatste jaren steeds vaker voorbij zien komen: gepersonaliseerde sokken. Wij zijn namelijk allemaal steeds meer bezig met de manier waarop we eruit zien en hoe we ons kleden. Sokken personaliseren naar bijvoorbeeld de huisstijl van je onderneming of met het logo van je webshop is een leuke manier van reclame maken. Daarnaast zijn het ook de perfecte ‘zondagse sokken’ om heerlijk in te relaxen.

Festivalbandjes

Festivalbandjes vallen eigenlijk een beetje in hetzelfde rijtje als de gepersonaliseerde sokken. Ook deze zijn te personaliseren naar de huisstijl van je onderneming, maar zijn ook geschikt om te worden voorzien van een subtiele tekst of klein logo. De drempel om een festivalbandje te dragen, ten opzichte van de sokken, is een stuk kleiner. Festivalbandjes bestellen kan net als de sokken gemakkelijk online.

Powerbank

Het relatiegeschenk waar iedereen blij mee is. In het mobiele leven van tegenwoordig willen we zo veel en zo lang mogelijk online blijven. Maar, doordat we zo veel gebruik maken van onze apparaten zijn ze ook een stuk sneller leeg. Door je klanten een powerbank te geven zullen ze nooit zonder batterij komen te zitten. Hier zullen ze je zeer dankbaar voor zijn!

Pennen

Waarschijnlijk denk je nu: een pen, is dat niet wat standaard? Klopt. Het is niet het meest originele relatiegeschenk wat je kan geven. Máár, bij een relatiegeschenk gaat het erom dat het product gebruikt gaat worden. Als jij je zakenrelaties een fantastische pen geeft die erg lang meegaat en erg fijn schrijft, zal hij of zij jou daar zeker erg dankbaar voor zijn. En uiteindelijk is dat waar het om draait bij een relatiegeschenk, toch?

Wat zijn de MLM-basisprincipes voor online marketing?

This Tip in the series ‘What are the MLM basics for online marketing’ is all about YOU. Because when you come online to market your MLM business, you don’t actually market your business, you market YOU. Online we use Attraction Marketing to attract leads to us rather than the outdated methods of contacting our family and friends. To understand Attraction Marketing, you need to read Mike Dillard’s book ‘Magnetic Sponsoring’. Mike will explain to you the whole concept of Attraction Marketing, so you can understand how to position yourself.

In learning the MLM basics for online marketing, branding yourself is one of the most important and fundamental things you need to do. Those who fail to do this and start to pitch their business to everyone they know and plaster pictures of their juice all over will end up with very few friends on the social sites. People hate being sold to, but they love to buy. They just want the freedom to choose what they buy.

So forget everything you were taught in the old school of MLM, and start ‘branding yourself’. This may sound strange or uncomfortable at first; you may want to hide behind your brand. But eventually you will discover that everyone who is marketing online, irrespective of age or gender is marketing this way. People buy from people they know, like and trust. So you need to be seen and you need to connect with people.

The way to do that is to be valuable to people. Do not try to pitch you business, but instead offer any help you can give. Try to always give value. You may worry you have nothing to give, but you give away information. As you start to learn about marketing on the internet, you share it with others. This starts to brand you as a leader or a trainer. It also reinforces what you have just learnt, because you are writing about it or doing a video about it.

You also need to consider your brand when you buy domain names for your websites. Your main website or capture page is usually your brand. You need to put some thought and perhaps some research into the domain name, and see what is available.

For your blog, most people use their own name. This is fine if you have an unusual name, but if your name is more popular, it may not be available. In this case you would add something to it, such as WhoIs….. or WorkWith…. You need to get your name out there as much as possible, so think about every site (such as Facebook or Twitter) you join and try to incorporate your name in your site name.

All this will help you to begin branding, ‘YOU INC’!

 

Hoe u uw online marketing kunt vereenvoudigen – Een gids in drie stappen

1. Maak van de consument het middelpunt van uw aandacht

Om uw merk te verbeteren is het een goed idee om af te stappen van statistieken en strategieën die geen echte impact hebben op de ontwikkeling van uw online merk. Te veel merken proberen het geld dat ze uitgeven aan online marketing te rechtvaardigen door een soort statistische gegevens toe te passen. Dingen zoals klikfrequentie (CTR), doorkijken of Facebook-likes, hoewel ze er goed uitzien, zijn ze niet geheel relevant voor het opbouwen van een online merk of reputatie.

Vóór de dagen van online marketing maakten merken zich geen zorgen over het meten van de impact van advertentiespaginagrote pagina’s via de gedrukte media door het succes toe te schrijven aan statistieken.

Tegenwoordig is het maar al te gebruikelijk dat een bedrijf zich concentreert op reclame die resultaten oplevert in termen van aantallen, terwijl het zicht op het genereren van reclame die de belangen van consumenten stimuleert uit het oog verliest. Om ervoor te zorgen dat consumenten door een unieke online marketingcampagne tot een merk worden aangetrokken, hebben ze keuze, controle en relevantie nodig voor hun ervaring.

Geef het publiek wat het wil door online campagnes mysterieus en intrigerend te maken, maak de ervaring relevant voor de webpagina en moedig bezoekers aan om te klikken, bekijken en communiceren. Sta toe dat interactie met uw website wordt aangestuurd door uw doelgroep, geef hen de controle over hoeveel ze met uw site willen communiceren. Zoals sommige marketingexperts het stellen: “In plaats van realtime bieden (RTB), hoe zit het dan met het toepassen van realtime relevantie”?

2. Denk eraan, ‘content is king’

Hoewel flitsende afbeeldingen, mooie video’s en opvallende kleuren de consument kunnen ‘WAUWEN’, zijn het uiteindelijk de woorden op uw website die verkopen. Inderdaad, schrijfstijlen hebben zich moeten aanpassen om aan de eisen van een online publiek te voldoen, maar inhoud heeft nog steeds een grote impact op het ‘besluitvormingsproces’.

Het is echter belangrijk om te onthouden dat inhoud gefocust moet blijven op de aandacht van de consument. Duik niet in een volledig verkooppraatje over hoe geweldig uw bedrijf is en maak uw exemplaar niet te opdringerig. Maak in plaats daarvan een kopie die geschikt is voor huidige mediaplatforms zoals mobiele telefoons, tablets en andere vormen van mobiele media, omdat de huidige aandacht van de consument is gericht op informatie die ze onderweg gebruiken.

Breng uw inhoud tot leven door advertentietechnologie die uw woorden en afbeeldingen naast een gevestigd merk brengt, omdat dit de inhoudservaring zal verbeteren en een blijvende indruk op de consument zal maken.

3. Vereenvoudig vooral de strategie

In plaats van het ontwikkelen van een online marketingstrategie voor de mobiele telefoon, een afzonderlijke strategie voor tablets en een andere voor de standaard desktop, richt u zich op een specifiek platform en past u die strategie vervolgens aan zodat deze overeenkomt met andere strategieën. Dit zorgt voor merkconsistentie en helpt om overbereik te voorkomen door alles in één keer te proberen.

Uw beste online marketingmerk zal onzichtbaar zijn

Onlangs was ik aan het chatten met “Mary”, een buurvrouw die een verantwoordelijke seniorfunctie bekleedt in een groot ziekenhuis. Ik vertelde haar dat ik zojuist een echt vreselijk boek over persoonlijke branding had beoordeeld.

Mary fronste. “Ik heb een hekel aan al dat merkmateriaal,” zei ze. “Ik wil geen merk. Ik heb geen merk. Ik ben gewoon mezelf.”

“Maar ik wed dat je een reputatie hebt,” zei ik. ‘Je bent een tijdje rond geweest. Mensen zeggen dingen als:’ Mary is de go-to-person als we een crisis hebben. ‘ Of: ‘Mary is volkomen betrouwbaar: als ze iets zegt, weet je dat ze zo goed is als haar woord.

Mary knikte langzaam. Je zag de wielen draaien toen ze zich realiseerde dat ze genoeg had om over op te scheppen … en haar opscheppen zou het begin van haar merk zijn.

‘Weet je, je hebt gelijk,’ zei ze. “Ik denk dat ik toch een merk heb.”

Mary is niet uniek. Veel ondernemers beweren dat ze geen merk hebben. Soms vertellen ze me dat ze de merken van andere mensen ook niet kunnen zien. “Sam is een beroemde miljonair marketeer,” zeggen ze, “en hij heeft geen merk. Hij is gewoon … Sam. Hij heeft zelfs geen logo!”

Natuurlijk heeft Sam een ​​merk. Het is gewoon onzichtbaar. En dat betekent dat het nog effectiever is. Het is stealth marketing: je beseft het pas als je de kracht hebt ervaren.

Het is als make-up of een echt goede haarkleuring. “Professionele make-upbaan” betekent dat mensen aannemen dat je ze draagt. En we complimenteren onze kapper wanneer mensen zeggen: “Oh, kleur je je haar? Het ziet er zo natuurlijk uit.”

Bottom line: Als het onzichtbaar is, voelen we dat we de echte JIJ hebben bereikt.

Onlangs luisterde ik naar een teleseminar van een bekende mediacoach. Ik werd getroffen door haar unieke spreekstijl, die haar merk communiceert: soepel, zelfverzekerd en volledig anders dan de meeste presentatoren. Ze lijkt niet te verkopen. Ze klinkt casual en gemoedelijk.

Maar als je goed luistert, zul je een aantal goed ontwikkelde marketingtechnieken herkennen. Ze lijkt verhalen te vertellen, maar elke regel en elke anekdote heeft een doel. Ik klink moeiteloos, maar ik wed dat ze een lange tijd heeft gewerkt om die impact te creëren.