
Online marketingstrategieën die echt werken
Online marketing kan de meest efficiënte manier zijn om je merk op te bouwen. Het helpt je om je bedrijf bij meer doelgroepen te promoten. Je kunt een positief merkimago opbouwen en de naamsbekendheid vergroten. Hoe meer mensen je merk kennen, hoe meer conversies je kunt krijgen. Laat jouw online marketing uitwerken door experts om het beste en snelste resultaat te krijgen. De kosten voor het inhuren van interne internet marketing specialisten zijn echter vrij hoog. Als alternatief kun je je online marketing uitbesteden door samen te werken met een internetmarketingbureau. Deze experts kunnen de beste online marketingstrategieën voor je bedrijf bepalen.
Zoekmachine optimalisatie
Heb je een eigen zakelijke website of webshop? Je moet het optimaliseren om een hogere positie in Google te bereiken. Een van de meest effectieve manieren om je website te optimaliseren, is door gebruik te maken van SEO-technieken. Deze strategie kan de hoeveelheid verkeer via organisch zoeken vergroten. Wanneer je je website op een hogere positie in de zoekmachine kunt plaatsen, kun je het organische verkeer consistent vergroten. Hierdoor bezoeken steeds meer mensen je website. SEO-specialisten helpen je om het beste zoekwoord te onderzoeken. Ze zullen ook links bouwen om je website hoger te laten scoren.
Pay-per-click-marketing
Wil je snel resultaat hebben, dan kun je kiezen voor een pay-per-click marketingstrategie. Deze marketingstrategie is een effectieve advertentie methode waarbij je de vergoeding moet betalen wanneer iemand op je advertenties klikt. Google-advertenties zijn de meest populaire vorm van Pay-per-click-marketing. Daarnaast kun je ook overleggen met je online marketing expert om andere platforms te gebruiken om reclame voor je merk te maken. Je kunt bijvoorbeeld Facebook-advertenties of Instagram-advertenties proberen. De expert helpt je je campagnebudget te optimaliseren om het beste advertentie resultaat te behalen. Daarnaast bewaken en rapporteren ze de voortgang.
Online marketing specialist inhuren
Aangezien online marketingstrategie de bijgewerkte kennis en speciale techniek vereist, is het beter om online marketing specialisten in te huren om je campagne af te handelen. Je hoeft geen hoge kosten te betalen om interne SEO- of SEA-experts in te huren. Je kunt je internetmarketing namelijk uitbesteden door een online marketingbureau in te huren. Je moet verstandig zijn bij het selecteren van het online marketingbureau, zodat je je investering sneller kunt terugverdienen. Je moet hun beoordelingen en prestaties onderzoeken om te beslissen met welk bureau je het beste kunt samenwerken. Ga dus nu op zoek naar een geloofwaardig online marketingbureau en laat direct de online marketingstrategie door hen ontwikkelen om je merk te promoten!

Succesvolle marketing kanalen
Er zijn verschillende soorten marketing kanalen om uit te kiezen voor uw bedrijf. Het is belangrijk om hier eerst goed naar te zoeken voordat u er een gebruikt, om zo goed mogelijk uw doelstellingen waar te kunnen maken. Er is namelijk veel keuze. Om te beginnen met een website. Een website kan eigenlijk nooit missen, gezien u hier alle informatie op kunt zetten en het vaak al in zoekmachines te vinden is door alleen de naam van uw bedrijf in te tikken. Een huisstijl en logo horen hier ook bij, zodat uw website herkenbaar is maar ook overzichtelijk. Een ander bekend middel wat erg goed werkt, is een app.
Het kan gemakkelijk op de telefoon gedownload worden en daarom ook onderweg gebruikt worden. Voor veel mensen is dit ideaal en mogelijk ook voor uw doelgroep. Een ander bekend kanaal om te gebruiken is content marketing en SEO marketing kanaal. SEO staat voor zoekmachine optimalisatie, wat inhoudt dat u hogerop de zoekresultaten in Google en andere zoekmachines komt. Dit kunt u doen door zoekmachine optimalisatie tools te gebruiken of door een marketing bureau in te schakelen. Ook is SEA een succesvolle middel, waarbij er betaald wordt om hogerop te komen in de zoekresultaten. Social media en adverteren via social media is ook een middel dat goed werkt.
Tot slot kunt u denken aan e-mail marketing, waarbij u kunt blijven communiceren met klanten of potentiële klanten en hun op de hoogte kunt houden van de laatste updates van uw producten en/of diensten. Als laatst wordt het inzetten van linkbuilding aangeraden, waarbij uw website op een externe website wordt gezet via bijvoorbeeld zoekwoorden in een tekst van een artikel. Het is vaak op een subtiele manier op te merken dat hier gebruik van wordt gemaakt, gezien het niet letterlijk verteld wordt.
Hulp inschakelen
Na het lezen van bovenstaande informatie, kunt u overwegen om meteen en zelf aan de slag te gaan met de meest succesvolle marketing kanalen uit te proberen, maar u kunt ook contact opnemen met een marketeer om u hierbij te helpen. Bijvoorbeeld een SEO marketeer. Een SEO marketeer, ook wel SEO-specialist of online marketeer genoemd, kan u helpen om op de juiste manier gebruik te maken van een van de succesvolste marketing kanaal en samen met u bespreken wat het beste bij uw bedrijf en doelstellingen past. Het is daarom belangrijk dat u van te voren alvast erover nadenkt om een goede basis te hebben, maar een marketeer kan u verder helpen hierbij.
Het is een goede investering voor uw bedrijf en zeker geen overbodige luxe. Een van de bekendste SEO technieken is, wat u vast bekend voor komt, linkbuilding. Maar de takenpakket van een SEO marketeer bestaat uit meer dan dat natuurlijk. Een SEO marketeer zorgt er ook voor dat er relevante bezoekers op uw website terecht komen, denkt steeds verder na over hoe de doelgroep makkelijker op uw website terecht kan komen. De marketeer is gespecialiseerd in termen gebruiken die hierbij kunnen helpen en blijft ernaar zoeken voor de beste resultaten. Ook blijft een SEO-marketeer op de hoogte van trends om uw bedrijf up to date te houden.

De software van DigiReceptie inzetten
Met alle regels die steeds maar weer veranderen is het nog niet zo simpel om een evenement te plannen. Je moet steeds rekening houden met heel veel verschillende scenario’s. Helaas is het corona virus na anderhalf jaar nog steeds in ons midden, dus we moeten er mee leren te leven. Als jij graag een evenement wil gaan organiseren, dan zal dat volgens de regels moeten. Die regels zijn er natuurlijk om besmettingen op evenementen tegen te gaan, dus daar zal je je aan moeten houden. Dat vereist veel flexibiliteit en doorzettingsvermogen, maar uiteindelijk is het echt wel mogelijk. De regel is nu dat er maximaal 750 mensen mogen komen, dus dat moet je wel goed bij kunnen houden. Met zoveel mensen bij elkaar komen is natuurlijk wel weer heel erg leuk, maar hoe zorg je dat je overzicht houdt? Dat de je door online bezoekersregistratie receptie in te schakelen waarmee je een goed overzicht hebt van alle bezoekers! Meer weten? Lees verder!
DigiReceptie op evenementen
Wil jij graag een evenement organiseren, maakt niet uit wat voor evenement, om weer mensen bij elkaar te brengen en ze te laten genieten? Dan doe je er goed aan om de organisatie echt heel nauwkeurig te regelen. Dat is toch even handen uit de mouwen, en om het jou wat gemakkelijker te maken hebben wij van DigiReceptie software ontwikkeld waarmee je gemakkelijk de toegangsregistratie van alle bezoekers bij kan houden. Deze app zorgt er voor dat alle gasten bij aankomst de standaard corona-gerelateerde vragen beantwoorden. Daarna moeten ze hun contactgegevens invullen, zo kunnen ze gemakkelijk gecontacteerd worden door de GGD. Als alles goed is ingevuld, krijgen de gasten een groen licht en kunnen ze het evenemententerrein betreden. Dat is toch super simpel?! Ben jij benieuwd naar alle mogelijke toepassingen van onze bezoekersregistratie software? Neem dan een kijkje op de website van DigiReceptie of neem gelijk contact met ons op.

SEO diensten: wat, waarom en hoe?
Search Engine Optimization, ofwel SEO, is tegenwoordig voor elk bedrijf belangrijk. Zowel particulier als zakelijk worden er naar producten en diensten gezocht. Als bedrijf wil je uiteraard voor je doelgroep zichtbaar zijn. Wat is nou een SEO-dienst en welke manieren zijn er om SEO uit te voeren? Daar gaan we het in dit artikel over hebben.
Wat zijn SEO-diensten
Laten we beginnen met de uitleg van SEO. SEO is vanuit het Engels vertaald en staat voor zoekmachine-optimalisatie. Zoals eerder kort benoemd kan SEO elk bedrijf helpen om haar omzetdoelstellingen te verwezenlijken. Zoekmachine optimalisatie is te verdelen in meerdere SEO-diensten, te weten:
- On-page SEO (content-optimalisatie, presentatie-indexatie, call-to-action)
- Off-page SEO (linkbuilding)
- Technische SEO
On-page SEO omvat alle SEO-onderdelen die zich op een pagina bevinden. Denk hierbij de tekst, kopjes en afbeeldingen op een pagina. Daarbij erkent Google veel waarde aan de zoekwoorden op een pagina. Als een woord als ‘hoe kan ik juichen’ vaak op een pagina voorbij komt, is de kans groter dat je op deze zoektermen scoort. Ook de artistieke vormgeving is belangrijk. Deze artistieke vormgeving bereik je o.a. door hovers en call-to-actions. Een call-to-action wordt vaak getoond met een interactieve knop met kort en bondige tekst.
Off-page SEO is een andere SEO-dienst. Off-page SEO omvat linkbuilding. Linkbuilding is het actief verkrijgen van backlinks van externe websites. Het woord extern is hierbij heel belangrijk. Als je eigen website een link krijgt van een andere website, telt Google dit als stem. Hoe hoger de autoriteit van de linkende website, des te meer autoriteit je eigen website krijgt.
Technische SEO omvat zoals de naam al zegt het technische aspect en behoort zeker tot een SEO-dienst. Technische SEO omvat o.a. hoe de site verband met elkaar houdt middels de menu- en URL structuur. Het komt er daarbij op neer dat de bezoeker van de website in zo weinig mogelijk stappen bij zijn of haar informatie (c.q. pagina) moet zijn.
Bron: https://travyk.nl/diensten/seo/
Waarom zijn SEO-diensten belangrijk en wat levert het op?
SEO-diensten zijn belangrijk omdat het simpelweg een middel is om een doel te bereiken. In dit geval is de SEO-dienst het middel en omzet het doel. Daarnaast kan een bedrijf ook andere (sub)doelen hebben om SEO uit te voeren. Denk hierbij aan:
- Meer offerte-aanvragen;
- Grotere zichtbaarheid onder publiek/doelgroep;
- Meer contactaanvragen.
Hoe voer je SEO uit?
SEO is een vakgebied apart. Veel bedrijven hebben niet de juiste mensen in dienst om SEO uit te voeren. Anno 2020 zijn er veel gespecialiseerde bedrijven in te huren die je bedrijf organisch beter vindbaar maakt. Een voorbeeld van zo’n onderneming is Travyk.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om SEO zelf uit te voeren. SEO heeft dus meerdere onderdelen. Elk onderdeel is anders en vereist de nodige kennis. Als beginner is het dus belangrijk om de stof eigen te maken. Hiervoor zijn talloze boeken en publicaties op internet over te vinden. Dit is een tijdrovende klus en absoluut voor de lange termijn. SEO werpt haar vruchten meestal niet binnen een paar maanden af. Maar wanneer het op gang is, rendeert het en kan het goedkoper zijn dan SEA (Search Engine Advertising).
Zo vind je de juiste stijl voor jouw website
Als ondernemer heb je een website nodig. Zo komen mensen namelijk bij jou terecht en krijg je meer klanten en dus meer omzet. Het bouwen van de website is één ding, maar voor wat voor stijl ga je? Maak je het strak en netjes, kies je voor een speelser uiterlijk of houd je het rommeliger en lekker creatief? Als je niet goed weet voor wat voor stijl jij moet gaan, heb ik hier een paar tips.
Doelgroep
Een belangrijke eerste stap is om naar jouw doelgroep te kijken. Wat voor producten of diensten bied je aan? Ben je een creatief bureau of juist heel zakelijk? En wat voor mensen komen hier dan op af? Als je je richt op een doelgroep van mensen rond de twintig, zal de website er een stuk anders uitzien dan wanneer je je richt op een doelgroep van mensen van rond de vijftig. Wat zou hen aanspreken? Verplaats je in jouw doelgroep en probeer je voor te stellen hoe zij het meest aangetrokken worden naar jouw bedrijf.
Wat straal je uit?
Jouw website is tevens je visitekaartje en dus moet je bedenken dat dit de eerste indruk is die potentiele nieuwe klanten van jou krijgen. Straalt jouw website betrouwbaarheid uit? Zakelijkheid? Of juist slordigheid en rommeligheid? Je wil natuurlijk gaan voor het eerste, maar dat betekent niet dat je geen gebruik kan maken van een speels uiterlijk op jouw website. Het tegendeel juist. Een website waar goed over nagedacht is qua design maar met veel plaatjes, kleur en speelse elementen, kan er betrouwbaarder uitzien dan een site die heel strak en gewoontjes is ingericht. Maak voor jezelf een schets van hoe je hoopt dat mensen jou zien.
Kom je er niet uit?
Als je het lastig vindt om een goede stijl voor jouw site uit te kiezen, is het een idee om langs te gaan bij een ontwerpbureau. Hier kunnen zij helpen en kijken naar wat het beste bij jouw bedrijf en de doelgroep waar jij je op richt past. Je kan vaak kosteloos een gesprek aanvragen en dan kunnen jullie samen kijken naar hoe jullie het aan gaan pakken. Hier hoeft dus niks aan verbonden te zitten. En je kan zelf zo betrokken zijn als je wil. Geef het volledig uit handen, of neem de leidende rol en zorg ervoor dat het precies zo wordt als jij wil. De keus is aan jou.

Wat komt er kijken bij het bouwen van een website?
Websites zijn niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Veel bedrijven hebben naast een fysiek pand ook een website of webshop waar ze meer van hun product of dienst aan (potentiële) klanten kunnen laten zien. Je website is namelijk het visitekaartje van je bedrijf.
Binnen de websites is er veel verschil van kwaliteit en dit is ook goed zichtbaar voor zoekmachines. Belangrijk is het dat je website geoptimaliseerd is zodat deze niet alleen zichtbaar zijn voor jouw bezoekers, maar ook voor zoekmachines zoals Google. Doordat steeds meer mensen eerst zoeken in zoekmachines is het belangrijk dat je website duidelijk is en mensen aanspreekt. Hierin speelt gebruiksgemak een grote rol.
Wanneer iemand naar iets op zoek is gaan ze vaak eerst zoeken in zoekmachines en daarom is het belangrijk dat jij als website hoog aan staat in de zoekresultaten. Zodat iemand ook bij jouw website uit kan komen. Maar wat komt er nu allemaal kijken bij het bouwen van een website?
Bij het bouwen van websites komen er veel verschillende aspecten bij kijken zoals de snelheid van je website. De snelheid van je website heeft invloed op de vindbaarheid van jouw website. Wanneer je website snel is zal een zoekmachine zoals Google deze sneller vinden dan een website die traag is. Daarnaast is gebruiksvriendelijkheid ook ontzettend belangrijk, het is namelijk belangrijk dat een bezoeker van jouw site snel en gemakkelijk kan navigeren naar de verschillende pagina’s op jouw site. Hoe gebruiksvriendelijker jouw website is, hoe makkelijker de bezoeker de weg in jouw website vindt. Dit heet ook wel de customer journey.
Dit zijn niet de enige aspecten die komen kijken bij het bouwen van een website, daarom kan het verstandig zijn om een website bouwer in dienst te nemen. Zij weten alles af van de laatste trends en weten ontzettend goed welke aspecten in een site moeten zitten en hoe je hier het beste resultaat uit kunt halen.
Leuke relatiegeschenken om te geven
Nu het einde van het jaar weer in zicht komt beginnen alle ondernemers langzaam weer op zoek te gaan naar relatiegeschenken. Echter zijn er tegenwoordig zoveel mogelijkheden dat men vaak door de bomen het bos niet meer ziet. Heb jij hier ook last van? Dan is dit artikel bedoeld voor jou! In dit artikel geven we je namelijk een aantal ideeën waarmee jij jouw zakenrelaties en collega’s kunt verassen! Nieuwsgierig? Lees dan gauw verder!
Gepersonaliseerde sokken
Een relatiegeschenk dat we de laatste jaren steeds vaker voorbij zien komen: gepersonaliseerde sokken. Wij zijn namelijk allemaal steeds meer bezig met de manier waarop we eruit zien en hoe we ons kleden. Sokken personaliseren naar bijvoorbeeld de huisstijl van je onderneming of met het logo van je webshop is een leuke manier van reclame maken. Daarnaast zijn het ook de perfecte ‘zondagse sokken’ om heerlijk in te relaxen.
Festivalbandjes
Festivalbandjes vallen eigenlijk een beetje in hetzelfde rijtje als de gepersonaliseerde sokken. Ook deze zijn te personaliseren naar de huisstijl van je onderneming, maar zijn ook geschikt om te worden voorzien van een subtiele tekst of klein logo. De drempel om een festivalbandje te dragen, ten opzichte van de sokken, is een stuk kleiner. Festivalbandjes bestellen kan net als de sokken gemakkelijk online.
Powerbank
Het relatiegeschenk waar iedereen blij mee is. In het mobiele leven van tegenwoordig willen we zo veel en zo lang mogelijk online blijven. Maar, doordat we zo veel gebruik maken van onze apparaten zijn ze ook een stuk sneller leeg. Door je klanten een powerbank te geven zullen ze nooit zonder batterij komen te zitten. Hier zullen ze je zeer dankbaar voor zijn!
Pennen
Waarschijnlijk denk je nu: een pen, is dat niet wat standaard? Klopt. Het is niet het meest originele relatiegeschenk wat je kan geven. Máár, bij een relatiegeschenk gaat het erom dat het product gebruikt gaat worden. Als jij je zakenrelaties een fantastische pen geeft die erg lang meegaat en erg fijn schrijft, zal hij of zij jou daar zeker erg dankbaar voor zijn. En uiteindelijk is dat waar het om draait bij een relatiegeschenk, toch?
Wat zijn de MLM-basisprincipes voor online marketing?
This Tip in the series ‘What are the MLM basics for online marketing’ is all about YOU. Because when you come online to market your MLM business, you don’t actually market your business, you market YOU. Online we use Attraction Marketing to attract leads to us rather than the outdated methods of contacting our family and friends. To understand Attraction Marketing, you need to read Mike Dillard’s book ‘Magnetic Sponsoring’. Mike will explain to you the whole concept of Attraction Marketing, so you can understand how to position yourself.
In learning the MLM basics for online marketing, branding yourself is one of the most important and fundamental things you need to do. Those who fail to do this and start to pitch their business to everyone they know and plaster pictures of their juice all over will end up with very few friends on the social sites. People hate being sold to, but they love to buy. They just want the freedom to choose what they buy.
So forget everything you were taught in the old school of MLM, and start ‘branding yourself’. This may sound strange or uncomfortable at first; you may want to hide behind your brand. But eventually you will discover that everyone who is marketing online, irrespective of age or gender is marketing this way. People buy from people they know, like and trust. So you need to be seen and you need to connect with people.
The way to do that is to be valuable to people. Do not try to pitch you business, but instead offer any help you can give. Try to always give value. You may worry you have nothing to give, but you give away information. As you start to learn about marketing on the internet, you share it with others. This starts to brand you as a leader or a trainer. It also reinforces what you have just learnt, because you are writing about it or doing a video about it.
You also need to consider your brand when you buy domain names for your websites. Your main website or capture page is usually your brand. You need to put some thought and perhaps some research into the domain name, and see what is available.
For your blog, most people use their own name. This is fine if you have an unusual name, but if your name is more popular, it may not be available. In this case you would add something to it, such as WhoIs….. or WorkWith…. You need to get your name out there as much as possible, so think about every site (such as Facebook or Twitter) you join and try to incorporate your name in your site name.
All this will help you to begin branding, ‘YOU INC’!
Hoe u uw online marketing kunt vereenvoudigen – Een gids in drie stappen
1. Maak van de consument het middelpunt van uw aandacht
Om uw merk te verbeteren is het een goed idee om af te stappen van statistieken en strategieën die geen echte impact hebben op de ontwikkeling van uw online merk. Te veel merken proberen het geld dat ze uitgeven aan online marketing te rechtvaardigen door een soort statistische gegevens toe te passen. Dingen zoals klikfrequentie (CTR), doorkijken of Facebook-likes, hoewel ze er goed uitzien, zijn ze niet geheel relevant voor het opbouwen van een online merk of reputatie.
Vóór de dagen van online marketing maakten merken zich geen zorgen over het meten van de impact van advertentiespaginagrote pagina’s via de gedrukte media door het succes toe te schrijven aan statistieken.
Tegenwoordig is het maar al te gebruikelijk dat een bedrijf zich concentreert op reclame die resultaten oplevert in termen van aantallen, terwijl het zicht op het genereren van reclame die de belangen van consumenten stimuleert uit het oog verliest. Om ervoor te zorgen dat consumenten door een unieke online marketingcampagne tot een merk worden aangetrokken, hebben ze keuze, controle en relevantie nodig voor hun ervaring.
Geef het publiek wat het wil door online campagnes mysterieus en intrigerend te maken, maak de ervaring relevant voor de webpagina en moedig bezoekers aan om te klikken, bekijken en communiceren. Sta toe dat interactie met uw website wordt aangestuurd door uw doelgroep, geef hen de controle over hoeveel ze met uw site willen communiceren. Zoals sommige marketingexperts het stellen: “In plaats van realtime bieden (RTB), hoe zit het dan met het toepassen van realtime relevantie”?
2. Denk eraan, ‘content is king’
Hoewel flitsende afbeeldingen, mooie video’s en opvallende kleuren de consument kunnen ‘WAUWEN’, zijn het uiteindelijk de woorden op uw website die verkopen. Inderdaad, schrijfstijlen hebben zich moeten aanpassen om aan de eisen van een online publiek te voldoen, maar inhoud heeft nog steeds een grote impact op het ‘besluitvormingsproces’.
Het is echter belangrijk om te onthouden dat inhoud gefocust moet blijven op de aandacht van de consument. Duik niet in een volledig verkooppraatje over hoe geweldig uw bedrijf is en maak uw exemplaar niet te opdringerig. Maak in plaats daarvan een kopie die geschikt is voor huidige mediaplatforms zoals mobiele telefoons, tablets en andere vormen van mobiele media, omdat de huidige aandacht van de consument is gericht op informatie die ze onderweg gebruiken.
Breng uw inhoud tot leven door advertentietechnologie die uw woorden en afbeeldingen naast een gevestigd merk brengt, omdat dit de inhoudservaring zal verbeteren en een blijvende indruk op de consument zal maken.
3. Vereenvoudig vooral de strategie
In plaats van het ontwikkelen van een online marketingstrategie voor de mobiele telefoon, een afzonderlijke strategie voor tablets en een andere voor de standaard desktop, richt u zich op een specifiek platform en past u die strategie vervolgens aan zodat deze overeenkomt met andere strategieën. Dit zorgt voor merkconsistentie en helpt om overbereik te voorkomen door alles in één keer te proberen. Gebruik anders een actieonderzoek.
Uw beste online marketingmerk zal onzichtbaar zijn
Onlangs was ik aan het chatten met “Mary”, een buurvrouw die een verantwoordelijke seniorfunctie bekleedt in een groot ziekenhuis. Ik vertelde haar dat ik zojuist een echt vreselijk boek over persoonlijke branding had beoordeeld.
Mary fronste. “Ik heb een hekel aan al dat merkmateriaal,” zei ze. “Ik wil geen merk. Ik heb geen merk. Ik ben gewoon mezelf.”
“Maar ik wed dat je een reputatie hebt,” zei ik. ‘Je bent een tijdje rond geweest. Mensen zeggen dingen als:’ Mary is de go-to-person als we een crisis hebben. ‘ Of: ‘Mary is volkomen betrouwbaar: als ze iets zegt, weet je dat ze zo goed is als haar woord.
Mary knikte langzaam. Je zag de wielen draaien toen ze zich realiseerde dat ze genoeg had om over op te scheppen … en haar opscheppen zou het begin van haar merk zijn.
‘Weet je, je hebt gelijk,’ zei ze. “Ik denk dat ik toch een merk heb.”
Mary is niet uniek. Veel ondernemers beweren dat ze geen merk hebben. Soms vertellen ze me dat ze de merken van andere mensen ook niet kunnen zien. “Sam is een beroemde miljonair marketeer,” zeggen ze, “en hij heeft geen merk. Hij is gewoon … Sam. Hij heeft zelfs geen logo!”
Natuurlijk heeft Sam een merk. Het is gewoon onzichtbaar. En dat betekent dat het nog effectiever is. Het is stealth marketing: je beseft het pas als je de kracht hebt ervaren.
Het is als make-up of een echt goede haarkleuring. “Professionele make-upbaan” betekent dat mensen aannemen dat je ze draagt. En we complimenteren onze kapper wanneer mensen zeggen: “Oh, kleur je je haar? Het ziet er zo natuurlijk uit.”
Bottom line: Als het onzichtbaar is, voelen we dat we de echte JIJ hebben bereikt.
Onlangs luisterde ik naar een teleseminar van een bekende mediacoach. Ik werd getroffen door haar unieke spreekstijl, die haar merk communiceert: soepel, zelfverzekerd en volledig anders dan de meeste presentatoren. Ze lijkt niet te verkopen. Ze klinkt casual en gemoedelijk.
Maar als je goed luistert, zul je een aantal goed ontwikkelde marketingtechnieken herkennen. Ze lijkt verhalen te vertellen, maar elke regel en elke anekdote heeft een doel. Ik klink moeiteloos, maar ik wed dat ze een lange tijd heeft gewerkt om die impact te creëren.